صداوسیما خلق برند ملی را تبدیل به رویا می کند

۹۹/۰۴/۶

به لطف فناوری مدرن و زندگی در عصر تکنولوژی برندها براحتی می توانند مرزها را درنوردیده و مخاطبان خود را آسان تر از گذشته تحت تاثیر قرار دهند. یکی از مصادیق این پیشرفت تکنولوژی، ظهور تبلیغات بومی در اطراف زمین های فوتبال و در بازی های مهم بین المللی است. که البته به نظر می […]

به لطف فناوری مدرن و زندگی در عصر تکنولوژی برندها براحتی می توانند مرزها را درنوردیده و مخاطبان خود را آسان تر از گذشته تحت تاثیر قرار دهند. یکی از مصادیق این پیشرفت تکنولوژی، ظهور تبلیغات بومی در اطراف زمین های فوتبال و در بازی های مهم بین المللی است. که البته به نظر می رسد هدفمندسازی تبلیغات شرکت های ایرانی به مذاق صداوسیما خوش نیامده و دست به سانسور این تبلیغات زده است.

این اقدام بحث برانگیز صداوسیما بدون جواب نمانده و جز مدیران دو شرکت دیجی‌کالا و کافه بازار، معاون وزیر ارتباطات نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، شرکت های ایرانی را هم ردیف با سانسور تماشاگر زن و ساز موسیقی دانست و در توییتی انتقادی در مورد صداسیما نوشت:

 

صداوسیما در فوتبال رئال مایورکا تبلیغ شرکت ایرانی کافه بازار در اطراف زمین را سانسور کرده است!

نابودی فرهنگ کم نبود، ضربه به اقتصاد هم در دستور کار قرار گرفته؛ شاید می‌ترسند «سو بشن»!

به فهرست سانسورهایشان غیر از تماشاگر زن و ساز موسیقی؛ حالا شرکت ایرانی هم اضافه شده است!

دیشب بارها تماشگران تلویزیونی مجبور شدند تصاویر آهسته و غیرضروری ببینند تا مبادا حس آشنایی دیدن تبلیغ یک شرکت ایرانی شکل نگیرد، حتی در حساس ترین لحظات بازی!

البته صداوسیما با تبلیغ هیچ چیزی مشکلی ندارد به جز تبلیغ شرکت ایرانی!!!

فقط افسوس!

صداوسیما

 

مدیران شرکت هایی که تبلیغات آنها مورد سانسور واقع شده بود نیز در توییت های خود از این اقدام صداوسیما بعنوان عاملی برای فراموشی خلق برند ملی نام بردند و نوشتند:

 

امین امیرشریفی، مدیر کافه بازار؛
حمایت صدا و سیما از تولید ملی و کسب و کارهای داخلی فقط اونجاش که تبلیغ دور زمین فوتبال بازار و بقیه برندهای ایرانی رو هنگام پخش تلویزیونی سانسور میکنه. تبلیغ های خارجی اشکالی نداره.
یعنی حاضره بیننده هاش شاکی بشن از نحوه پخش فوتبال اما اینا دیده نشه.

 

صداوسیما

حمید محمدی، مدیر دیجی کالا؛
از نظر صداوسیما تبلیغ برندهای آبجوسازی و شرط بندی در کنار زمین فوتبال بی اشکال است اما تبلیغ دیجی کالا، کافه بازار و اسنپ اشکال دارد و نیاز به سانسور.
با این رویکرد رویای خلق برند ملی را باید فراموش کنیم.

صداوسیما

 

در پایان با نگاهی گذرا به موضوع و شرایط حال حاضر کشور، جای خالی حمایت از تولیدات و شرکت های داخلی به شدت به چشم می خورد و بنظر رسیده صداوسیما بعنوان رسانه ملی نیاز به بازنگری درباره این موضوع را دارد.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد