رویداد کژوال کمپ آغاز به‌کار کرد

۹۹/۰۶/۲۶

افتتاحیه دومین رویداد توسعه صنعت بازی‌سازی در ایران تحت عنوان کژوال کمپ روز گذشته به‌صورت آنلاین برگزار شد. مدیرعامل کافه‌بازار در این رویداد گفت: می‌خواهیم چند بازی را به‌صورت آزمایشی با بودجه‌ای مشخص در منطقه منا منتشر کنیم. البته در مرحله تست هستیم و با بازی‌سازان صحبت می‌کنیم و درحال تحقیق و توسعه هستیم. امین […]

افتتاحیه دومین رویداد توسعه صنعت بازی‌سازی در ایران تحت عنوان کژوال کمپ روز گذشته به‌صورت آنلاین برگزار شد. مدیرعامل کافه‌بازار در این رویداد گفت: می‌خواهیم چند بازی را به‌صورت آزمایشی با بودجه‌ای مشخص در منطقه منا منتشر کنیم. البته در مرحله تست هستیم و با بازی‌سازان صحبت می‌کنیم و درحال تحقیق و توسعه هستیم. امین امیرشریفی اشاره کرد: سهم صنعت بازی‌سازی در ایران از پتانسیل بازار ۱۰۰ میلیون دلاری تنها یک دهم است که نشان می‎دهد در بازار بازی موبایلی ایران، در برابر میزان تقاضایی که وجود دارد، عرضه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی در ادامه از برنامه‌های کافه بازار برای رشد این صنعت خبر داد و گفت: تا اواسط مهر ماه قابلیت جدیدی به نام «اینسایت» به کافه بازار اضافه می‌شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند آمار و ارقام وضعیت بازی خود را به‌صورت زنده مشاهده کنند. وی افزود: بررسی صنعت بازی موبایل ایران نشان می‌دهد این بازار باید حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد، اما درحال‌حاضر فقط یک دهم این عدد، وجود دارد.

لزوم اشتغال‌زایی در بازار موبایل

به عقیده ما این بازار می‌تواند رشد ۱۰ برابری داشته باشد. بازار موبایل ایران باید به مرحله‌ای برسد تا محتوای خوبی در این زمینه ارائه دهد که در نهایت باعث اشتغال‌زایی بیشتر شود. مدیرعامل کافه بازار در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کافه بازار درباره شتاب‌دهی در صنعت بازی می‌گوید که تسهیل سه زنجیر مهم تولید، نشر و عرضه از اولین اقدامات این پلت‌فرم است و همچنین در آبان ماه رویداد ورزش الکترونیکی برگزار می‌شود که کمک زیادی به رشد سمت تقاضا و دیده شدن بازی‌ها می‌کند.

در ادامه، طه رسولی، مدیر تولید آواگیمز هم در مورد این رویداد گفت: «به بهانه این مسابقه می‌خواهیم درمورد ترندها و تیپ بازی‌ها صحبت کنیم. یعنی چه نوع ترندهایی در کافه بازار مخاطب را جذب می‌کند. در کژوال کمپ این دوره ژانر محور نیستیم و شرکت‌کنندگان باید بازی‌ای بسازند که بتوان آنها را آنالیز کرد و بعد روی کاربران تست انجام داد.

ثبت‌نام در رویداد کژوال کمپ از ۲۳ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. در این دور از رویداد کژوال کمپ تیم برگزیده مبلغ ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و برای تیم‌های دوم و سوم نیز به ترتیب ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان جایزه درنظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد