حرکت اول روی استارت‌آپ «جاجیگا» سرمایه‌گذاری کرد

۹۹/۰۷/۸

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری اپراتور اول تلفن‌همراه روی استارت‌آپ‌ها، از سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ جاجیگا، استارت‌آپ حوزه رزرو محل اقامت، خبر داد. در این نشست خبری هرچند میزان این سرمایه‌گذاری اعلام نشد؛ اما براساس اظهارات محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول  این شرکت در مذاکرات ۲۰ درصد سهام جاجیگا را در اختیار گرفته است. […]

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری اپراتور اول تلفن‌همراه روی استارت‌آپ‌ها، از سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ جاجیگا، استارت‌آپ حوزه رزرو محل اقامت، خبر داد. در این نشست خبری هرچند میزان این سرمایه‌گذاری اعلام نشد؛ اما براساس اظهارات محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول  این شرکت در مذاکرات ۲۰ درصد سهام جاجیگا را در اختیار گرفته است.

محمد مهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول در این نشست در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: «حرکت اول وارد صنعت جدید گردشگری شده است. صنعت گردشگری یک حوزه خوبی برای فعالیت استارت‌آپی است. با اینکه به خاطر فضای کرونا این حوزه تحت تاثیر قرار گرفته است، باز هم پتانسیل رشد دارد.

به بازار گردشگری در دنیا باور داریم و معتقدیم که این بازار تا سال‌های آینده پررونق می‌شود.» او در این نشست تاکید کرد که اطلاعات و جزئیات این سرمایه‌گذاری محرمانه است و اعلام کرد که در این سرمایه‌گذاری ۲۰ درصد سهام جاجیگا در اختیار حرکت اول قرار می‌گیرد.

عباسخانی همچنین بیان کرد:‌ «با توجه به توانایی مدیریتی و تیم جاجیگا آمادگی برای بزرگ کردن این تیم را داریم و کمک می‌کنیم تا به بازیگر اول در بازار ایران تبدیل شوند. ما وارد زنجیره گردشگری شدیم و قصد نداریم تنها روی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری کنیم. در بحث بلیط آنلاین هم وارد مذاکراتی شدیم و به زودی اعلام خواهیم کرد.»

سرمایه‌گذاری های دنباله دار

حرکت اول پیشتر اعلام کرده بود که تا سال ۱۴۰۱  هزار میلیارد تومان روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و هر ۳ هفته یک بار خبر سرمایه‌گذاری جدیدی از حرکت اول منتشر خواهد شد و در این زمینه در تابستان سال جاری با استارت آپ «پینکت» و استارت‌آپ «همراه مکانیک» قرارداد سرمایه‌‌گذاری امضا کردند.

در ادامه این نشست آنلاین بابک سهرابی، مدیرعامل جاجیگا درمورد چرایی جذب سرمایه گفت: «ما پیش از شیوع کرونا مذاکراتی را با VCهای گوناگون آغاز کردیم. شیوع کرونا مذاکرات را به تاخیر انداخت. به نظر من وقتی بخشی از عمر یک استارت‌آپ طی می‌شود، در یک نقطه‌ای به جذب سرمایه نیاز دارد. ما چارچوب‌ها و ساختار اولیه را ساختیم. حالا به جایی رسیدیم که حس کردیم باید سرویس و توانایی خود را به بخش بزرگ‌تری از بازار عرضه کنیم.»

حرکت اول وارد زنجیره گردشگری شده و قصد ندارد تنها روی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری کند. در بحث بلیط آنلاین هم وارد مذاکراتی شدیم و به زودی اعلام خواهیم کرد
محمد مهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول

او ادامه داد: «در این مرحله جاجیگا نیاز به حمایت و همکاری دارد. البته این حمایت تنها به جذب سرمایه ختم نمی‌شود و سرمایه‌گذار خطرپذیری چون حرکت اول به دلیل اینکه با همراه اول مرتبط است، به کاربران وسیعی در سراسر ایران دستیابی دارد. ما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با حرکت اول همکاری کنیم.»

او در مورد اینکه با جذب سرمایه چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، بیان کرد: «ما در وهله اول فرآیند جذب نیرو خواهیم داشت تا برای رشدی که در نظر داریم خود را آماده کنیم. بخش دیگر هم به برندینگ و تبلیغات تعلق دارد.»

جذب گردشگران خارجی

سهرابی ادامه داد: «بازار رزرواسیون اقامتگاه در ایران بازار بزرگی است. طبق آمارهای سال ۹۸ گردش مالی این بازار بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان در سال است. با این حال سهم بخش آنلاین از این بازار تنها بین ۲ تا ۵ درصد است. هدف ما این است تا با جذب سرمایه سهم خود را در بخش آنلاین از بازار رزرواسیون اقامتگاه افزایش دهیم.»

او در رابطه با جذب گردشگران خارجی توسط جاجیگا هم بیان کرد: «در زمینه جذب گردشگران خارجی ما در حال حاضر تنها در زمینه ارائه اقامتگاه فعالیت می‌کنیم. ترندهای جهانی نشان داده که گردشگر خارجی در ایران به دنبال این است تا زندگی ایران را تجربه کنند و با مردم در ارتباط باشند. بنابراین اقامتگاه‌های ما بیش از هتل‌ها برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.»

هدف جاجیگا از جذب سرمایه این است تا سهم خود در بخش آنلاین از بازار رزرواسیون اقامتگاه افزایش دهد
بابک سهرابی، مدیرعامل استارت‌آپ جاجیگا

سهرابی آمار و ارقامی هم در مورد جاجیگا ارائه داد و گفت: «۵ هزار اقامتگاه فعال در سراسر کشور از ۱۷۰ شهر و روستا تحت پوشش جاجیگا هستند. ۲ هزار میزبان در این پلتفرم خدمات خود را عرضه می‌کنند. تیم جاجیگا در مجموع ۱۱ نفر است. نسبت به رقبا یکی از نقاط قوت ما این بود که با تعداد نفرات کمتر با بهره‌وری بالاتر و هزینه کمتر مسیر را طی کنیم.»

او ادامه داد: «ما در گزارش‌های خود رشد هرماه را با رشد ماه مشابه سال گذشته می‌سنجیم. سال ۹۸ تا آبان‌ماه، هرماه میانگین رشد ۸  الی ۹ برابری نسبت به ماه مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. شاید بپرسید که چرا به این شکل رشد را می‌سنجیم. چون این صنعت وابسته به فصل است و مقایسه ماه‌های مشابه سال‌های گذشته با امسال می‌تواند به خوبی رشد را نشان دهد.»

حفظ سلامت مسافران در بحران کرونا

به گفته سهرابی از آبان ماه سال گذشته با شرایطی که در کشور به وجود آمد، این رقم به ۴ برابر رسید و در زمان شیوع کرونا، رشد متوقف شد. او همچنین تاکید کرد: «در اسفندماه و فروردین ماه رشد متوقف بود. اواخر اردیبهشت ماه فعالیت خود را دوباره شروع کردیم. به صورت میانگین از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه رشد دوبرابری نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته داشتیم.»

او همچنین در صحبت‌های خود به اقدامات جاجیگا در این دوران برای حفظ سلامت مسافران اشاره کرد و گفت: «این ویروس در کنار ما هست و باید یاد بگیریم که چگونه با این ویروس زندگی خود را ادامه دهیم.

در این مورد اقداماتی را انجام دادیم و اقامتگاه‌هایی فراهم کردیم که ضدعفونی شده‌اند. در سایت هم گزینه «ضدعفونی‌شده» وجود دارد که به کاربران اقامتگاه‌های ضدعفونی‌شده نشان داده می‌شود. تلاش ما این بود تا خانواده‌ها با حداکثر امنیت در اقامتگاه‌ها ساکن شوند. مزیت ما این است که در بحث کرونا اقامتگاه‌های جاجیگا خارج از فضای شهری و در روستاها است. در عمل امکانی است تا جمع دوستان و خانواده بتوانند اوقات خوبی را بگذرانند.»

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد