اولین شبکه اینترنت اشیا کشور راه‌اندازی شد

۹۹/۱۱/۱۱

نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور با نشان «لینکنت» با هدف ارایه خدمات به کسب و کارهای نوپا کار خود را آغاز کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسمی که صبح پنج‌شنبه نهم بهمن در سالن صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور طی […]

نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور با نشان «لینکنت» با هدف ارایه خدمات به کسب و کارهای نوپا کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسمی که صبح پنج‌شنبه نهم بهمن در سالن صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور طی یک کنسرسیوم متشکل از استارتاپ لینکپ، فناپ تلکام و شناسا به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر شکل گرفت و ارایه خدمت به کسب و کارهای نوپا را آغاز کرد. این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف و راهبردهای سازمان فناوری اطلاعات ایران در حمایت از فعالیت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین در سرتاسر کشور طبق آیین‎‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا مصوب هیات وزیران با موضوع «ارایه کلیه خدمات مورد تعهد شرکت با تسهیلات ویژه به کسب و کارهای نوپا، نوآفرین و مراکز شتابدهی» منعقد شده است. اهداف تفاهم‌نامه یاد شده، فراهم‌سازی بستر یکپارچه جهت بهره‌مندی کاربران سامانه نوآفرین به خدمات اکوسیستم نوآفرینی است و مدت آن یک سال شمسی در نظر گرفته شده است.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کارکرد اصلی دولت‌ها، ایجاد زیرساخت مناسب برای شکل‌گیری شرکت‌های توانمند است تا بتوانند به روش منصفانه‌ای به رقابت با یکدیگر بپردازند گفت، دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند نقش ایجادکننده شرکت را داشته باشند و نه قادرند شرکت‌دار باشند. لذا در دنیای امروزی، کشوری قدرتمند به شمار می‌رود که دارای شرکت‌های قدرتمند باشد و این شرط، بزرگترین تغییری است که می‌بایست در رویکرد ما بروز پیدا کند. در حوزه زیرساخت نیز، زیرساخت ارتباطی و فناوری اطلاعات یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است.

هوشمند‌تر کردن زندگی از طریق امنیت

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که حتی پس از وقوع بحران‌های مختلف نیز برقراری شبکه ارتباطی در صدر مطالبات مردم قرار دارد، بیان داشت، زیرساختی که امروز مورد رونمایی قرار می‌گیرد، زیرساختی است که امکان شکل‌گیری شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را در دوران اینترنت اشیا فراهم می‌سازد و کاهش هزینه‌ها و سطح پوشش بیشتر را به همراه دارد. به عبارت دیگر، تفاهم‌نامه‌ای که مورد مبادله قرار می‌گیرد، این امکان را ایجاد می‌کند که استارتاپ‌هایی که در حوزه اینترنت اشیا فعال هستند، بتوانند به صورت رایگان برای مدت شش ماه اشیا خود را به این شبکه متصل نمایند و برای شش ماه آینده نیز با برخورداری از تخفیف، این امکان را مورد استفاده قرار دهند.

هدف اصلی شبکه لینک‌نت هوشمند‌تر کردن زندگی از طریق امنیت خانه‌ها، محل‌کار، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عنوان شد.

امضاکنندگان تفاهم‌نامه ارایه خدمات به کسب و کارهای نوپا، نوآفرین و مراکز شتابدهی را سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگار(شناسا) تشکیل می‌دهند که از طرف دولتی به امضای دکتر شهره ناصری، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران که وظیفه هدایت و راهبری سامانه ایران نوآفرین را به عهده دارد، رسید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد