ایرانسل ۵ سرویس دیجیتال برای کسب‌وکارها رونمایی کرد

۹۹/۰۷/۲۹
اخبار اکوسیستم استارتاپی یادداشت‌ها

در چهاردهمین سالروز ایرانسل، پنج سرویس دیجیتال به‌منظور بهره‌مندی مشترکان نهایی و توانمندسازی کسب‌وکارها رونمایی شد.

مراسم چهاردهمین سال‌روز ایرانسل امروز، ۲۹ مهر در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد. در این مراسم، از خدمت‌رسانی ایرانسل در رشد اقتصاد دیجیتال سخن به میان آمد.

مدیرعامل ایرانسل تشریح کرد که درمجموع در ایرانسل، تاکنون ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و سهم آن در اقتصاد دیجیتال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم در سال جاری به ۱۸ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

یکی از برنامه‌های اصلی ایرانسل برای سال جاری، ارائه‌ی خدمات سازمانی برای شرکت خود و کسب‌وکارهای کوچک است. هم‌اکنون ۸ هزار کسب‌وکار سازمانی از خدمات ایرانسل استفاده می‌کنند.

راه‌اندازی آزمایشگاه ایرانسل برای حمایت از استارتاپ‌ها

ایرانسل آزمایشگاهی را شامل مرکز نوآوری ایرانسل، آکادمی ایرانسل و مرکز تحقیق و توسعه را برای توسعه‌ی استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌ی ارتباطی با ایرانسل و همچنین بهبود فرایند‌های داخلی شرکت خود راه‌اندازی کرده است. حسن بولوردی، معاون فنی ایرانسل، در‌این‌باره می‌گوید: «مجموعه‌ی Irancell Lab با هدف انجام فعالیت‌های تحقیق، توسعه، نوآوری و بومی‌سازی در مجموعه‌ی ایرانسل تشکیل شده تا در زمینه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی داخل و خارج کشور شامل مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری، محصولات و خدماتی را خلق کنیم.»

مرکز نوآوری ایرانسل قرار است از ظرفیت استارتاپ‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری همچون کلان داده، هوش مصنوعی، زنجیره‌ی بلوکی، رباتیک، رایانش ابری و‌ اینترنت اشیاء استفاده کند. سلامت هوشمند، تبلیغات دیجیتال، سرویس‌های هوشمند و سبک زندگی دیجیتال و ‌احراز هویت دیجیتال از دیگر حوزه‌های موردتوجه در مرکز نوآوری ایرانسل به‌شمار می‌روند.

در مرکز تحقیقات و توسعه‌ی ایرانسل روی نیازهایی نرم‌افزاری ایرانسل تمرکز شده است و به‌مرور مسائل سخت‌افزاری هم به آن اضافه می‌شود. فراخوان ایرانسل برای شرکت استارتاپی از دو‌ هفته‌ی قبل ارسال شده است؛ اما دیگر شرکت‌های نوآور هم می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانسل طرح‌های خود را ثبت کنند. ایرانسل در رویدادی در نیمه‌ی آبان، ۱۲ تیم برتر در حوزه‌های انتخابی خود را مشخص می‌کند و آن‌ها با قرارگیری در مرکز نوآوری ایرانسل، از حمایت‌های این شرکت برخوردار می‌شوند.

محصولات دیجیتال ایرانسل

ایرانسل دو استراتژی برای توسعه‌ی خدمات دیجیتال دارد که شامل ارائه‌ی سرویس و خدمات به مشترکین نهایی و توانمندسازی کسب‌وکارها برای بهره‌وری خدمات می‌شود. در همین راستا، پنج محصول ایرانسل معرفی شد که آماده‌ی عرضه هستند.

«یلوهاب» بستری برای تبادل و عرضه‌ی API، «یلوادوایز» سامانه‌ای برای توانمندسازی کسب‌وکارها در تبلیغات دیجیتال، «یلومانیتورینگ» سامانه‌ی پایش هوشمند محتوا، «ابرتو» سرویس ذخیره‌سازی ابری ایرانسل و «سه دو یک» بستر توزیع محتوا از صاحب محتوا به مصرف‌کننده هستند.

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد