مقایسه پورسانت کافه بازار با گوگل پلی و اپ استور

۹۷/۱۰/۱۸

در سال های اخیر انتقاداتی در مورد حاشیه سود بالای کافه بازار در اپلیکیشن های فروشی و پرداخت درون برنامه مطرح شده است. تا آنجا که حتی رضا اربابیان مدیرعامل شیپور در مراسم یلدای کارآفرینان هم از سهم 30درصدی کافه بازار در پرداخت ها انتقاد کرد. به همین بهانه سهم 2 مارکت مشهور دنیا در […]

در سال های اخیر انتقاداتی در مورد حاشیه سود بالای کافه بازار در اپلیکیشن های فروشی و پرداخت درون برنامه مطرح شده است. تا آنجا که حتی رضا اربابیان مدیرعامل شیپور در مراسم یلدای کارآفرینان هم از سهم 30درصدی کافه بازار در پرداخت ها انتقاد کرد.

به همین بهانه سهم 2 مارکت مشهور دنیا در فروش برنامه ها را با کافه بازار مقایسه کرده ایم:

مقایسه پورسانت کافه بازار با اپ استور و گوگل پلی

نکته قابل توجه این است که سهم ابتدایی گوگل پلی و اپ استور هم مانند کافه بازار 30 درصد است، اما تفاوت اینجاست که گوگل پلی و اپ استور برای برنامه هایی که 12ماه فعالیت داشته باشند، سهم دریافتی را از 30درصد به 15درصد کاهش می دهند، در حالی که در پلن کافه بازار سهم دریافتی ثابت است. و البته موضوع مالیات بر ارزش افزوده هم در تمام مارکت ها بسته به قوانین کشورها در قیمت فروش لحاظ می گردد. به هر حال ثابت ماندن سهم دریافتی کافه بازار باعث شده میزان نارضایتی برندهای بزرگ و باسابقه از این مارکت افزایش یابد.

با توجه به اینکه موضوع پلکانی کردن سهم دریافتی ابتدا توسط اپ استور اعمال شد و سپس گوگل هم با توجه به شرایط بازار به تبعیت از اپ استور به این تغییر تن داد، باید دید آیا کافه بازار و سایر مارکت های ایرانی چنین تغییری را در پلن درآمدی خود ایجاد خواهند کرد؟

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد