تاثیر کرونا بر ساختار دانشگاه هاروارد

۹۹/۰۸/۲۴

بنیان گذاری دانشگاه هاروارد به سال 1636 میلادی برمی گردد. با حدود 384 سال قدمت این دانشگاه همچنان ساختار و پایه گذشته خود را تا حدود زیادی حفظ کرده است. اما طی سال‌های گذشته و به خصوص با ورود همه گیری ویروس کرونا، ساختار سنتی دانشگاه هاروارد، در حال شکسته شدن و دوباره سازی است. […]

بنیان گذاری دانشگاه هاروارد به سال 1636 میلادی برمی گردد. با حدود 384 سال قدمت این دانشگاه همچنان ساختار و پایه گذشته خود را تا حدود زیادی حفظ کرده است. اما طی سال‌های گذشته و به خصوص با ورود همه گیری ویروس کرونا، ساختار سنتی دانشگاه هاروارد، در حال شکسته شدن و دوباره سازی است.

در این مقاله به بررسی بزرگترین استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف با دانشگاه هاروارد در تعامل هستند می‌پردازیم. این استارتاپ‌ها با ورود خود به سیستم دانشگاه، در حال تغییر دادن ساختار سنتی دانشگاه هاروارد هستند.

هم چنین از شبکه فارغ التحصیلان و تحقیقات بخش تحصیلات تکمیلی گرفته تا پذیرش دوره های کارشناسی، نحوه تقسیم دانشگاه هاروارد به مجموعه های مرتبط با آن، در این گزارش نیز بررسی می‌شود.

– در سال 2019، درآمد سالانه هاروارد به 5 میلیارد دلار رسید. با این حال، بیماری همه گیر Covid-19 به چشم انداز مالی غول Ivy League لطمه زده است. این دانشکده با وجود تقریباً 42 میلیارد دلار سرمایه (که از طریق وقف دریافت کرده است)، کسری بودجه 10 میلیون دلاری را در سال مالی 2020 گزارش کرده است.

دانشگاه هاروارد

– از آنجایی که بیماری همه گیر کرونا، کالج های سنتی حضوری را مجبور به مجهز کردن خود به سیستم آموزش از راه دور کرده است، فرصت بزرگی برای استارتاپ‌های edtech (فناوری آموزش) فراهم شده است. (مبلغ جمع آوری بودجه استارتاپ‌های edtech تاکنون در سال 2020 به بیش از 9 میلیارد دلار رسیده است.)

حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا نیز بسیاری از شرکت‌ها این دانشگاه سنتی را هدف قرار داده بودند. با ورود ویروس کرونا، فرصت رشد برای این شرکت‌ها بیشتر فراهم گردید تا بتوانند خدمات آموزش مجازی خود را به سیستم دانشگاه هاروارد ارائه دهند. بعد از گذشت حدود یک سال از همه گیری ویروس، بسیاری از این استارتاپ‌ها توانسته‌اند مبالغ کلانی را از سرمایه گذارن خطر پذیر جذب کرده و سود خالص خود را نسبت به سالیان قبل چند برابر کنند.

این طور به نظر می رسد که بعد از اتمام همه گیری نیز این استارتاپ‌ها بتوانند همچنان درآمد خوبی از همکاری با دانشگاه داشته باشند. از دلایل عمده این پیش بینی این است که تجربه استفاده از سیستم آموزش از راه دور برای بسیاری از مخاطبان این روش مطلوب بوده و افراد زیادی نیز طی این دوره به سمت استفاده شخصی از آموزش‌های آنلاین برای یادگیری انواع مهارت‌ها رفته اند.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به این که شرکت ها و استارتاپ ها چگونه با دانشگاه هاروارد در تماس بوده و درآمد خود را از طریق همکاری با یک سیستم آموزشی کلان به دست می‌آورند:

دسته بندی بخش‌های مختلف دانشگاه هاروارد:

پذیرش‌ها

شرکت‌هایی که در این دسته بندی قرار می‌گیرند به دنبال تغییر و یا بهبود روش های معمول جذب، پذیرش و ثبت نام دانشجویان هستند:

AdmitHub

برای جذب، ثبت نام و نگهداری دانشجویان خود از یک ربات هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این استارتاپ یک گزارش داده است که به مرز 2 میلیون دانشجو رسیده است و در ژانویه 2020، یک سرمایه 7.5 میلیون دلاری برای سری B جذب کرده است.

Kira Talent

ادعا می‌کند که یک پلتفرم جامع پذیرش است. این استارتاپ با استفاده از ویدیوهای زمان دار و مصاحبه های کتبی برای ارزشیابی شایستگی‌های متقاضیان دوره‌های تحقیقاتی کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا و کاهش تأکید بر نتایج آزمون‌ها و نمرات سنتی، توانسته محبوبیت بسیار خوبی در زمینه پذیرش دانشجویان کسب کند.

kira talent

دانشکده‌ها و مدارس تحصیلات مقطع کارشناسی

استارتاپ های فعال در این حوزه، آموزش مجازی را برای دانشجویان تازه وارد، جذاب تر و قابل دسترس‌تر می‌سازند.

از آنجا که همه گیری بیماری، بسیاری از دانشجویان را به سمت استفاده از اینترنت سوق می دهد، شرکت ها استفاده از ارائه آنلاین برای تولید کلاس های از راه دور با کیفیت بالا را در برنامه خود قرار داده اند.

– استارتاپ‌هایی مانند Top Hat ، Everspring، Noodle Partners، Engageli، Class for Zoom به ​​استادان موسسات آموزش عالی کمک می کنند تا دوره های آنلاین یا ترکیبی جذاب تری را طراحی کنند و همکاری و مشارکت بین دانش آموزان در کلاس مجازی را بهبود بخشند.

مطالعه برای کلاس و شرکت در امتحانات نیز به صورت آنلاین تغییر کرده است و باعث افزایش محبوبیت مارک هایی می شود که تست و امتحان از راه دور را تسهیل می کنند:

Chegg ، Quizlet ، CourseHero و Brainly همه گزینه های ابزار مطالعه برای دانشجویان هستند، اما این سیستم عامل های آنلاین با انتقادات، بحث و جدال نیز روبرو شده اند. برخی از اساتید و موسسات معتقدند که تقلب را تسهیل می کنند.

– شرکت هایی مانند Examity و Proctorio برای جلوگیری از تقلب در امتحانات آنلاین و تست های استاندارد از پروکتورینگ (استفاده از ناظران) و راستی آزمایی بیومتریک استفاده می کنند. با وجود نگرانی های مربوط به حریم خصوصی اطلاعات، این شرکت ها ادعا می کنند که صدها موسسه آموزشی به عنوان مشتری دارند.

course hero

فنی و مهندسی

شرکت های فعال در این بخش به دنبال جایگزینی مدارک مهندسی کارشناسی سنتی هستند.

بوت کمپ ها (مدارس آنلاین) به عنوان یک گزینه برای دانشجویان در هر سن و زمینه ای که قصد دارند مدرک خود را در زمانی کمتر از 2 و یا 4 سال دریافت کنند مطرح هستند، به ویژه برای دانشجویان علاقه مند به زمینه هایی مانند توسعه نرم افزار و علم داده.

InterviewBit و آکادمی Fullstack مدارس برنامه نویسی هستند، در حالی که SV Academy افراد را برای مشاغل فروش در شرکت های فناوری آماده می کند.

– مدل کسب و کار آموزش برنامه نویسی آنلاین Lambda School یک توافق نامه تقسیم درآمد (ISA) است، جایی که دانشجویان پس از استخدام شهریه را به صورت اقساط ماهیانه پس می دهند.

– شرکت هایی مانند Codecademy، کلاس ها و کارگاه هایی را به صورت آنلاین و حضوری با تمرکز بر مهارت های فنی مانند زبان های کد نویسی، مدیریت محصول یا علم داده ارائه می دهند.

برخی از شرکت‌ها با دانشگاه‌ها در زمینه برنامه نویسی مهندسی کار می کنند:

Podium Education با کالج ها و دانشگاه ها همکاری می کند تا کلاس هایی را که مهارت های دیجیتال و “نیروی کار مدرن” را آموزش می دهند، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، در دوره های موجود دانشگاه ادغام کند. این شرکت تازه تأسیس 12 میلیون دلار بودجه برای سری A را در اکتبر 2020 جذب کرده است.

podium education

زندگی در دانشگاه

این دسته از شرکت ها از زندگی در خوابگاه و گروه های مطالعه گرفته تا تحویل غذا و معاشرت با دیگران، فعالیت می کنند. در هاروارد، درآمد محل اقامت حدود 3.6٪ از کل درآمد عملیاتی در سال 2019 بود.

شرکت ها، در حال توسعه فعالیت های از راه دور و به دنبال برآوردن نیازهای دانشجویان با بک گراندهای مختلف هستند.

– استارتاپ هایی مانند Studapart مستقر در فرانسه به دانشجویان در تهیه و اجاره مسکن کمک می کنند.

– با وجود بسیاری از سالن های غذاخوری که به دلیل پاندمی، با ظرفیت کمتری کار می کنند، شرکت هایی مانند یوینکورن GoPuff خریدهای مواد غذایی و رفاهی را به دانشگاه تحویل می دهند.

– برنامه رویدادهای اجتماعی و مجازی IRL حدود 50 دانشکده در بستر خود دارد، در حالی که فیس بوک از راه اندازی پردیس امسال خبر داد، که به دانشجویان در همان دانشکده اجازه می دهد تا جدا از سیستم عادی خود معاشرت و ارتباط برقرار کنند.

– OmegaFi به سازمان های یونانی اجازه می دهد تا ارتباطات و امور مالی را مدیریت کرده و روند استخدام را ساده‌تر کنند.

studapart

دوره‌ها و برنامه‌های زبان و بین المللی

شرکت های این بخش، زبان سنتی دانشگاه و برنامه های آموزشی بین المللی را به چالش می کشند.

دوره های زبان خارجی در بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها یکی از الزامات است و برخی از استارت آپ ها به دنبال تغییرات اساسی در روند یادگیری سنتی زبان با استفاده از فناوری جدید هستند.

Duolingo ، Babbel و ABA English همه دروس زبان را برای دانشجویان در هر سنی و سطح دانش ارائه می دهند.

Busuu مستقر در اسپانیا همچنین از طریق مشارکت با McGraw-Hill Education دوره های زبان ویژه دانشگاه را ارائه می دهد.

دوره های بین المللی، هم برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده و هم برای دانشجویان مستقر در ایالات متحده برای تحصیل در خارج، برای کالج ها سودآور است. در طول سال تحصیلی 2018-2019 حدود 1.1 میلیون دانشجوی بین المللی در ایالات متحده وجود داشته است.

AMOpportunities برای هماهنگ کردن دانشجویان بین المللی دانشکده پزشکی با تجربیات بالینی در ایالات متحده و همچنین تسهیل مراحل ویزا و مسکن کار می کند.

MPOWER Financing، یک شرکت fintech مستقر در DC، بودجه ای را برای دانشجویان بین المللی تأمین می کند که به دلیل نداشتن سابقه اعتباری، ممکن است واجد شرایط وام دانشجویی سنتی نباشند. این شرکت بیش از 226 میلیون دلار در کل بودجه فاش شده جذب کرده است.

ApplyBoard و Studyportals برای مطابقت دانش آموزان با برنامه های تحصیل در خارج از کشور با دانشکده‌ها همکاری می‌کنند. استارتاپ ApplyBoard ادعا می کند که به بیش از 30 هزار برنامه در بیش از 1200 موسسه آموزشی دسترسی دارد و در سپتامبر 2020 مبلغ 55 میلیون دلار سری C جمع آوری کرده است.

duolingo

دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی

مدارک تحصیلات تکمیلی می‌تواند برای دانشجویان گران و وقت گیر باشد. برخی از شرکت‌ها هدف خود را برای موثرتر، ارزانتر یا سریعتر ساختن دوره تحصیلات تکمیلی از JD تا MBA قرار داده اند.

– برای دانشکده حقوق، شرکت هایی مانند iPleaders مستقر در هند دوره های حقوقی و آموزش حقوق را به صورت آنلاین ارائه می دهند. استارتاپ های دیگری مانند Law Dojo برنامه هایی برای تمرین اصطلاحات و مفاهیم حقوقی ارائه می دهند.

– اگرچه دانشکده پزشکی سنتی به احتمال زیاد به همین شکل باقی خواهند ماند، شرکت‌هایی مانند Smart Sparrow به اساتید مدارس پزشکی اجازه می دهند تجارب یادگیری انطباقی را به صورت آنلاین برای دانشجویان خود ایجاد کنند. این شرکت تازه وارد در ژانویه 2020 با قیمت 25 میلیون دلار توسط پیرسون خریداری شد.

– Jolt، یک برنامه MBA آنلاین مستقر در اسرائیل، به دانشجویان اجازه می دهد ماهانه برای پرداختن شهریه به درس های مختلف بازاریابی، محصول، رهبری، استراتژی و موارد دیگر هزینه پرداخت کنند. این شرکت 14 میلیون دلار برای سری A در ژانویه 2020 جذب سرمایه کرده است.

Osso VR و Oxford Medical Simulation آموزش VR (واقعیت مجازی) برای جراحی و آموزش پزشکی عمومی را ارائه می دهند، در حالی که zSpace برای کلاس های علوم و آزمایشگاه ها آموزش AR / VR را ارائه می دهد.

oxford medical simulation

شبکه سازی و موقعیت‌های شغلی

شرکت های این گروه دانشجویان فعلی دانشگاه را با دانش آموختگان، دانشجویان دیگر و کارفرمایان بالقوه ارتباط می دهند. ارتباط با فارغ التحصیلان یکی از مزایای شبکه بزرگ دانشگاهی مانند هاروارد است.

– استارتاپ هایی مانند Graduway و Hivebrite ارتباط دانشجویان با مربیان را تسهیل می کنند و در عین حال به دانشگاه ها کمک می کنند تا با فارغ التحصیلان در ارتباط باشند. Hivebrite مستقر در فرانسه در ژانویه 2020 از سرمایه گذارانی از جمله Insight Partners ، بیست میلیون دلار سرمایه برای سری A جمع آوری کرده است.

Congregate یک بستر آنلاین است که توسط دانشجویان هاروارد برای کمک به تسهیل رویدادهای شبکه دانشکده‌ها از راه دور، از جمله گروه های مطالعه و بحث های کلاسی، آغاز شده است.

موقعیت شغلی و آمادگی برای آن نیز یکی از قسمتهای مهم زندگی دانشگاهی است.

Fullbridge با هدف آماده سازی دانش آموزان با مهارت های دنیای واقعی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، حل مشکلات و کار تیمی در سراسر دوره ها، در حالی که AstrumU به دانش آموزان کمک می کند دریابند که چگونه کلاس ها و تجارب کارآموزی خود را به مشاغل تبدیل کنند.

– شرکت هایی مانند Handshake و Reculta به عنوان ابزار استخدام دانشگاه، دانشجویان یا دانش آموختگان اخیر را با فرصت های بالقوه شغلی مرتبط می کنند.

handshake

ادامه تحصیل

– ادامه تحصیل یا دوره هایی که پس از خروج فرد از سیستم آموزش رسمی، تدریس می شود، 9٪ از درآمد سال 2019 هاروارد (شامل تحصیلات اجرایی) را تشکیل می دهد. با این حال، درآمد سال 2020 با 18٪ کاهش به 410 میلیون دلار رسید، به دلیل انصراف از برنامه و کاهش ثبت نام، برجسته است که بخش آموزش به طور مداوم به ویژه در مواقع بحرانی بسیار آسیب پذیر است.

شرکت‌هایی که این گروه را هدف قرار می دهند دوره های آنلاین موقت را برای بزرگسالانی که قصد دارند از نیروی کار بالاتری برخوردار شوند ارائه می دهند.

OpenClassrooms دوره های آنلاین گسترده ای (MOOC) را ارائه می دهد که به دیپلم می رسند، در حالی که Udemy بر 130 هزار از دوره های آنلاین خود تمرکز می‌کند.

Coursera و Udacity هر دو کلاس های آنلاین را در طیف گسترده ای از رشته ها برگزار می کنند. Coursera بیش از 460 میلیون دلار در کل سرمایه فاش شده جذب کرده است و اخیراً بعد از یک جذب 130 میلیون دلاری (در ژولای 2020) برای سری F، پنج میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

مطابق گزارش راستا، در حوزه آموزش مجازی و الکترونیکی استارتاپ Coursera، بیشترین جذب سرمایه را داشته است:

Teachable که توسط همتای مقیم برزیل خود، Hotmart در مارس 2020 خریداری شد، به متخصصین کمک می کند تا دوره های آنلاین را برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود بنویسند.

open classrooms

تحقیقات علمی و پزشکی

تحقیقات بخش اعظمی از مدل کسب و کار دانشگاه هاروارد است. و با وجود بیش از 800 میلیون دلار بودجه حمایتی سالانه برای تحقیقات، 17 درصد از درآمد سالانه این دانشگاه را شامل می‌شود. این پژوهش‌ها در زمینه های بسیار متنوعی از قبیل پزشکی، بهداشت عمومی، علوم کاربردی و کسب و کار است.

edu بستری را برای کمک به دانشگاهیان فراهم می کند تا تحقیقات خود را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار دهند و بیش از 22 میلیون مقاله را تا به امروز فهرست کرده است.

ai ، Meta و ResearchGate با اسکن مقالات دانشگاهی و انتشار اطلاعات بالقوه مفید برای محققان، در کشف موضوعات جدید تحقیقاتی کمک می کنند.

researchgrate

کتابخانه‌ها

کتابخانه دانشگاه هاروارد به دلیل دسترسی سریع به فضای مطالعه، کلید تحصیلات دانشجویان است. با این حال، با محدود شدن دسترسی همه گیری Covid-19 به مکان های عمومی، برخی از شرکت ها به دنبال روش های جدید برای ارائه مهمترین قسمت های کتابخانه هستند.

BibliU مانند دوره های الکترونیکی و مطالعات تحقیقاتی، مطالب دوره آنلاین را برای دانشجویان فراهم می کند. این شرکت در سپتامبر سال 2020، برای راند A، دو میلیون دلار سرمایه را جمع آوری کرد و گزارش شده است که از سال 2019 تاکنون شاهد چهار برابر شدن استفاده کاربران و رسیدن به 300 هزار کاربر بوده است.

Grammarly، با استفاده از یک دستیار هوش مصنوعی، اشتباهات دستور زبان و گرامری نوشتارها را بررسی می‌کند.

biblio

گواهی نامه‌های آنلاین

این استارتاپ ها، گواهی نامه های آنلاین را برای مهارت‌های به خصوص ارائه می‌دهند. و یا دانشجویان را برای آزمون های آنلاین آماده می‎کنند.

Simplilearn Solutions، یک پلتفرم آنلاین یادگیری برای گواهی نامه‌های حرفه ای در موضوعاتی مثل معماری ابری و دیجیتال مارکتینگ است.

EduPristine یک مربی آنلاین برای CFA و سایر گواهینامه ها است. این شرکت در چندین مرحله از سرمایه گذار خطر پذیر Smart Money VC سرمایه جذب کرده است.

simplilearn

 

برای مطالعه مقاله تاثیر ویروس کرونا بر میزان استفاده کاربران از اپ های موبایل کلیک کنید.

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد