نقشه شتابدهنده ها در ایران

۹۹/۰۹/۱۱

شتابدهنده ها یکی از انواع سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند که استارتاپ ها در مراحل اولیه به آن ها مراجعه می‌کنند تا با گرفتن مشاوره و راهنمایی بتوانند رشد کنند. درحالت کلی شتابدهنده ها، به افرادی که دارای ایده نو و جدید هستند یا کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند، کمک می کنند […]

شتابدهنده ها یکی از انواع سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند که استارتاپ ها در مراحل اولیه به آن ها مراجعه می‌کنند تا با گرفتن مشاوره و راهنمایی بتوانند رشد کنند. درحالت کلی شتابدهنده ها، به افرادی که دارای ایده نو و جدید هستند یا کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند، کمک می کنند تا ایده های خود را اجرایی کنند و اگر این ایده ها از نظر آن ها ارزشمند باشد روی آن سرمایه گذاری کرده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهند.

در دوره حمایت، شتابدهنده مبلغی را در اختیار طرح انتخاب شده قرار می‌دهد تا در مدت زمان مشخصی طرحش را اثبات کند. از جمله خدمات دیگری که شتابدهنده ها در اختیار استارتاپ ها قرار می‌دهند امکانات، فضایی برای شروع کار، مربی و مشاور و دوره های شتابدهی است، تا نظاره گر عملکرد آن ها باشند و آن ها را در طول مسیر هدایت کنند. برای اطلاع از مراحل پذیرش شتابدهنده ها به مقاله شتابدهنده ها مراجعه کنید.

منبع درآمد شتابدهنده ها عموما مالکیت شرکت است. یعنی به ازای خدمات و مبلغی که در اختیار استارتاپ قرار می دهند درصدی از سهام استارتاپ را از در اختیار می گیرند.

امروزه استارتاپ های بسیاری وجود دارند که توانسته اند در سطح جهانی تبدیل به برندهایی چند میلیون دلاری شوند. در کشور ما هم از این کسب و کارهای معروف بسیارند. کسب و کارهایی مانند دیجی‌کالا و کافه بازار که خیلی سریع به موفقیت رسیده اند.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط تیم راستا، موج تاسیس شتابدهنده ها در کشور از سال 95 آغاز شده و در سال های گذشته همچنان ادامه داشته است.

موج تاسیس شتابدهند ها

89 شتابدهنده فعال در کشور فعالیت می کنند که 36 درصد از آن ها را شتابدهنده های عمومی تشکیل داده اند. متوسط عمر شتابدهنده ها در کشور 3 سال است و حوزه های فین تک و سلامت بعد از شتابدهنده های عمومی محبوب ترین حوزه ها هستند.

بیش از 60 درصد از شتابدهنده های کشور در استان تهران قرار دارند و در غرب کشور شاهد کمترین میزان پراکندگی شتابدهنده ها هستیم.

پراکندگی شتابدهنده ها

از آنجایی که نقشه شتابدهنده ها بخشی از نقشه جامع اکوسیستم استارتاپی کشور است و به دلیل وجود تعداد زیاد مراکز شتابدهی در کشور، تصمیم گرفتیم تا نقشه ای از شتابدهنده های ایران منتشر کنیم تا بتوانید به راحتی این مراکز و استارتاپ هایی که تحت حمایت آن ها هستند را مشاهده کنید.

در این نقشه می توانید با جست و جوی نام سرمایه گذار یا استارتاپ مورد نظرخود، به پروفایل آن دسترسی پیدا کنید. هم چنین می توانید با کلیک بر روی هر سرمایه گذار وارد صفحه مربوط به آن شوید یا با کلیک بر روی هر استارتاپ به سایت آن دسترسی پیدا کنید.

راهنمای نقشه

در پروفایل مربوط به هر شتابدهنده می‌توانید به اطلاعاتی نظیر حوزه فعالیت، سال تاسیس، تعداد استارتاپ و … دسترسی پیدا کنید.

صفحه شتابدهنده ها

برای دانلود فایل کامل نقشه شتابدهنده ها در ایران وارد لینک زیر شوید:

https://b2n.ir/499754

دیدگاه کاربران

پیام‌های حاوی کلمات رکیک و توهین آمیز منتشر نخواهد شد